viernes, 28 de agosto de 2015

Verano, fiestas y fiestas de los pueblos. Lugares en los que todo vale.

Estiu, borinas y fiestas d’os lugars. Puestos an que tot vale.

(La compañera que nos ha enviado esta aportación lo ha hecho en lengua aragonesa. A continuación, abajo tenéis la traducción al castellano)

A radiz de leyer un articlo d’iste blog sobre l’impacto que suposa salir d’os roldes feministas, me fació alcordar-me d'un suceso que m'ocurrio en Huesca en San Lorenzo. Decidié d’ir con una amiga a pasar a nueit de borina a Huesca, pero ya se sabe que en ista mena de puestos bi ha chent de toda mena y por un regular con no guaire conciencia feminista. Yeranos ya en o preto d’a nueit en una plaza a rebutir de chent an son os bars y meten mosica en a carrera. Querebanos pasar más enta debant en a plaza y yo iba debant d’a mía amiga. Manimenos uns zagals con supuesta amabilidat me cedioron o paso y con ixa enchaquia uno d'ells (nose qui porque yeran a la mia esquena) aprofeito ta tocar-me o culo con toda la suya man, pizco incluyido. A l'inte yo me torne y le fotié empentones, insultos y un lapo y ells facioron lo mesmo y le facié un atro lapo a l'atro amigo que tamien m'increpaba. Suposo que ixe lapo facio mal no nomas en a suya cara sino tamien en o suyo argüello de masclo y me fotio un atro lapo a yo, en ixe inte ya se heba feito un redolin arredol nuestro y como a cosa se tornaba en pelea porque yo dimpués d'o suyo lapo encara me metié más carranyada, un zagal me suchetó y los atros marchoron. Dimpúes pare cuenta que cacegue d'a mia orella uno d'os mios pendients que salto con o lapo en a cara que me fació o masclista. Tamién cal decir que os zagals que aturoron a pelea dimpués s’acercoron a nusatras y mos dicioron que heba feito muito bien en abatanar-los porque ells se meteban en o mio puesto y no tien chustificación tocar a una persona sin o suyo consentimiento.  Cuento que ta os mesaches que me tocoron o culo no sería a primer zalaga d’a nueit a la le’n feban pero aspero que si la zaguera.

En zaguerías se ye charrando muito de l’acoso que sufren diariament as mullers con os supuestos “piropos y afalagos” que reciben involuntariament por a carrera ¿Pero que pasa quan l'acoso en cuentas de verbal pasa ta l'acoso fisico? Con a enchaquia d'estar de borina, de que a plaza ye a rebutir y la chent ye zorriza bi ha chent que aprofeita ta pasar ixa muga de l’acoso verbal enta l’acoso fisico dreito. Isto antimas de fer-nos plateyar-nos que pasa quan sales d'a tuya bombolla feminista, fa reflexionar de que podemos fer debant d'un acoso masclista d’ista mena (fisico) pero que no ye guaire grau como ta tener consecuencias legals. O sentimiento d'impotencia y a rabia de que t'haigan tocau o culo u as popas sin o tuyo consentimiento mos fa reaccionar de diferents trazas, yo nunca no m'arrepiento d'as mias reaccions pero se que tien un risque. Si fotes un lapo, un insulto u te carranyas con os acosadors bi ha chent que se te mira como si estases barrenada u estases una desaxerada, porque que te metes asinas porque nomas t’haigan tocau o culo. D’atra man sin no fas cosa, en primeras te trobas mal porque has sentiu invadida a tuya dignidat e intimidat y te trobas como un obcheto pero antimás parixe que sigas dando o tuyo consentimiento y no se fa veyer a os acosadors que o suyo acto ye reprobable. ¿Que se puet fer debant d'isto? Yo cuento que no bi ha nomas una solución, pero ye platero que a solución siempre pasa por l’empoderamiento, por contimostrar d’una traza u atra (seguntes a personalidat de cada una) que yes en desacuerdo con ixe acoso. Isto mos contimuestra que encara queda muito camin que caminar debant d’o patriarcau y que cal deseducar conductas que son encara socialment aceptadas, como fer-lo ye una reflexión que cal fer.....


A raíz de leer un artículo de este blog sobre el impacto que supone salir de los círculos feministas, me hizo acordarme de un suceso que me ocurrió en Huesca en San Lorenzo. Decidí ir con una amiga a pasar la noche de fiesta a Huesca, pero ya se sabe que en este tipo de sitios hay gente de todo tipo y normalmente no con mucha conciencia feminista. Estábamos ya en mitad de la noche en una plaza repleta de gente donde están los bares y ponen música en la calle. Queríamos pasar más adelante en la plaza y yo iba delante de mi amiga. Sin embargo, unos chicos con supuesta amabilidad, me cedieron el paso y con esa excusa uno de ellos (no se quien porque estaban detrás de mí) aprovechó para tocarme el culo con toda su mano, pellizco incluido. En ese momento yo me volví y le empujé, insulté y le di un bofetón y ellos hicieron lo mismo y le pegué un bofetón al otro amigo que también me increpaba. Supongo que ese bofetón le dolió no sólo en su cara sino también en su orgullo de macho y me pegó otra bofetada a mi, en ese momento ya se había hecho un círculo alrededor nuestro y como la cosa se convertía en pelea porque yo después  de su bofetada todavía me enfadé más, un chico me sujetó y los otros se fueron. Después me di cuenta de que perdí de mi oreja uno de mis pendientes que salto con el bofetón en la cara que me dio el machista. También hay que decir que los chicos que pararon la pelea después se acercaron a nosotras y nos dijeron que había hecho muy bien en pegarles porque ellos se ponían en mi lugar y no tiene justificación tocar a una persona sin su consentimiento.  Creo que para los chicos que me tocaron el culo no sería la primera chica esa noche a la que se lo hacían, pero espero que si la última.

Últimamente se está hablando mucho del acoso que sufren diariamente las mujeres con los supuestos “piropos y halagos” que reciben involuntariamente por la calle ¿Pero que pasa cuando el acoso en vez de verbal pasa al acoso físico? Con la excusa de estar de fiesta, de que la plaza esta hasta los topes y la gente va borracha hay personas que aprovechan para pasar esa frontera del acoso verbal hacia el acoso físico directo. Esto además de hacernos plantearnos que pasa cuando sales de tu burbuja feminista, hace reflexionar de que podemos hacer ante un acoso machista de este tipo (físico) pero que no es lo suficientemente grave como para tener consecuencias legales. El sentimiento de impotencia y la rabia de que te hayan tocado el culo o las tetas sin tu consentimiento nos hace reaccionar de diferentes formas, yo nunca me arrepiento de mis reacciones pero se que tienen un riesgo. Si pegas, insultas o te enfadas con los acosadores hay personas que te miran como si estuvieses loca o fueses una exagerada, porque te has puesto así sólo porque te han tocado el culo. Por otro lado, si no haces nada, en un principio te sientes mal porque has sentido invadida tu dignidad e intimidad y te sientes como un objeto, pero además parece que estés dando tu consentimiento y no se hace ver a los acosadores que su acto es reprobable. ¿Que se puede hacer ante esto? Yo creo no hay una sola solución, pero esta claro que la solución siempre pasa por el empoderamiento, por mostrar de una forma u otra (según a personalidad de cada una) que estas en desacuerdo con ese acoso. Esto nos demuestra que todavía queda mucho camino que andar ante el patriarcado y que hay que deseducar conductas que son todavía socialmente aceptadas, como hacerlo es una reflexión que tenemos que hacer.....


Silvia Cebolla.


Las opiniones que se publican no tienen por qué corresponderse con la de nuestra asamblea, pero vemos fundamental que podamos tener un espacio en el que expresarnos. Gracias por querer compartir con nosotras vuestras inquietudes y dar vida con ello a este blog, que tan sólo pretende acercar el feminismo y luchar contra el patriarcado.


No hay comentarios:

Publicar un comentario